Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


passport:titanic_ii_jack_is_back

Titanic II - Jack is back

titanic21.jpg

A borzalmas filmet évekkel ezelőtt valószínűleg a bányáiból milliárdossá avanzsált ausztrál Clive Palmer (59) is látta, mert úgy érezte, életművét csak ennek a hajónak az újjáépített mása koronázhatja meg. Az a milliárdos, aki korábban – feltehetően szintén filmélményei hatására –  megkísérelte összerántani a Jurassik Parkot a hátsókertjében, illetve egy darabig meg volt győződve afelől, hogy ellene összeesküvést sző Barack Obama , a CIA , a Rockefeller Alapítvány és a Greenpeace, így egyszerre. Ha már üldözési mániája van, legalább nem aprózza el azt (egyébként pedig; attól, hogy paranoiás, még nem biztos, hogy nem üldözik).

Clive Palmer és a Titanic II, a jobb oldalon Palmer, montázs: News Limited Illustration

A milliárdos terve meglehetősen nagyvonalú; újjá akarja építeni a Titanicot, az ötletes Titanic II névvel. Elképzelése szerint az új hajóra egyszerre 2500-an válthatják meg a helyüket, ugyanúgy három osztályra, mint az elődben, és minden osztályon hasonló enteriőr is fogja fogadni az utazókat. A hajón kilenc szinten 840 kabin kap helyet.

A különböző osztályok között sem lesz holmi kispolgári keveredés, a gazdagok megkapják a színpompás felső szintjeiket, a plebsznek meg marad a vízszint alatti rész, 60 centi széles egybenyitott alvóhelyekkel, és pár száz utasra egy közös mosdóval. Míg az első osztály vendégeit Palmer a luxussal akarja megfogni, a harmadik osztályra érkezők számára az utazás kaland-faktorát kívánja kiemelni: „újraélhetik az Amerikába kivándorlók reményeit”.

Bár a technikai megvalósításban komoly alkukat kénytelen a milliárdos kötni, a külsőségekben mindenképpen egy már letűnt kornak kell majd a hajón tükröződnie. A személyzetnek és az utasoknak is korhű ruhákat kell ölteniük. A pincéreknek ugyanúgy ezüst tálcán kell felszolgálniuk az felsőbb osztályokon, míg a harmadosztályon, szintén korhű módon az utasokat a kikötés előtt tetvetleníteni kell majd „És tetvetleníteni fogjuk őket” – mondja Palmer – „lehet, hogy egy tömlő konfettit fogunk rájuk permetezni, de megtesszük”.

a Titanic II renderelt képe, forrás: Wikipedia

Nyilván az elsüllyedés óta eltelt száz évben fejlődött a technika, szigorodtak az előírások (nem kis részben például pont a Titanicnak „köszönhetően”, amiről a mentőcsónakok nagy részét esztétikai okokból spórolták le).

A Titanic 2, bár kinézetében hasonlítani fog elődjére, azért már dízel-elektromos hajtású lesz, az eredeti, hatalmas kormánylapát a vízszint fölötti dekoráció lesz csak, a hajó irányítását gondolás villanyhajtóművek fogják ellátni. A hajó testét újratervezték, kissé szélesebbre vették, stabilitási okok miatt, és formája is kissé megváltozott, és a szegecselt szerkezeti elemeket is inkább csak hegeszteni fogják. A beltérben is sok mindent át kell gondolni és kompromisszumokat kell kötni például a modern tűzvédelmi előírásokkal, így az eredeti hajón használt lambériák helyett furnért kell majd a folyosók és a kabinok falazatához felhasználni.

cián: Titanic, magenta: Titanic II, forrás: Wikipedia

A megépítés helyszíne pár ezer kilométerrel arrébb kerül, a kínai állam tulajdonában álló CSC Jinling üzem vállalkozott a feladatra. Érdekesség, hogy ez az üzem még soha nem épített személyszállító hajót, de ők tudják…

A Titanic átadásának a céldátuma folyamatosan vándorol, de jelenleg 2017 2022 szerepel a legtöbb internet oldalon, és első útja természetesen a jól bevált (khm..) Southampton - New York lesz.

A hajó árát félmilliárd dollárra teszik a szakértők. Több feltevés szerint Palmer vállalatbirodalma az utóbbi években kissé megzuhant (biztos a fenti Obama – CIA – Rockefeller – Greenpeace kombó lapul meg a háttérben), de emberünk ennek ellenére kitart tervei mellett.

Youtube

Kedves olvasóm! Ha már idáig eljutottál az olvasásban, talán joggal feltételezhetem, hogy nem volt teljesen érdektelen számodra ez a bejegyzés. Jaj, le ne ixelj még; nem pénzt akarok tarhálni.

Pusztán annyit kérek, hogy ha van olyan ismerősöd, akivel jót tudnál vitatkozni az itt leírtakról, vagy csak simán megosztanád vele, hogy mondjuk hadd üsse meg a guta, kérlek, ne késlekedj!

Persze, én szívesen írok az íróasztal-fióknak, és mazochizmusom odáig terjed, hogy fenntartsak egy alig látogatott oldalt, mert nincs jobb dolog, amire el tudnám fecsérelni az erre fordított időmet, de azért szívesen látnám, ha néha néhányan idekattintanának két tiktok shortvideo között. Köszönöm!

Továbbra is keresek megjelenési lehetőséget az írásaim számára. Ha esetleg van ötleted, ne késlekedj és osszd meg velem! Elérhetőségeim az Impresszumban találhatók.

A passport.blog jelenlegi egyetlen megjelenési lehetősége a Facebook. Ha értesülni szeretnél az új bejegyezésekről, kövesd a Bolyongó Facebook oldalt. Sajnos a Facebook valamilyen, előttem nem ismert okból nem engedi a blognak a „passport” nevet adni.

Eddigi bejegyzések a bolyongó.hu-n

Az összes bejegyzés ABC-be rendezett indexe itt található. A blog helyekhez köthető bejegyzései a google.maps térképen is megtalálhatók: A világ valódi csodái.

2025/01/14 22:26

Források

passport/titanic_ii_jack_is_back.txt · Utolsó módosítás: 2021/04/13 19:47 szerkesztette: 127.0.0.1